Utstillinger
2014
Møre og Romsdal Kunstsenter
Til denne utstillingen brukte jeg elementer fra hverdagslivet som møbler, bygningsmaterialer og treverk. Disse ble satt sammen med trestammer, kvister og fotografier. Noen av disse elementene ble bearbeidet andre ble brukt direkte.
Arbeidene kunne sees som utrykk for uro og fremmedgjorthet, og uttrykte en skulpturell sårbarhet. Sårbarhet ble utrykt med skjøre arkitektoniske konstruksjoner eller med verk som hentet til seg sårbare handlinger eller historier. Arbeidene var åpne for mange ulike tolkninger og assosiasjoner.
Link til nettside
2013
Østfold Kunstsenter, Fredrikstad
En utstilling hvor jeg viste skulpturer som både var knyttet natur og kultur. Her benyttet jeg meg av resirkulerte materialer som var brukt direkte eller bearbeidet. I tillegg ble det brukt materialer som var funnet i naturen og satt sammen med fotografier, tegninger og gjenstander fra dagliglivet. Dette satt inn i strenge konstruerte rammer som var med på å fremkalle en fornemmelse av distanse.
2011
Bunkier Sztuki, Krakow
Utstillingen var en del av prosjektet «Tapets økonomi» som ble vist i Bunkier Sztuki galleri for samtidskunst Krakow. Utstillingen var støttet av EØS midler og administrert gjennom Norsk Kulturråd. Utstillingen hadde tittel «En slags uro».
Les katalogteksten til utstillingen, skrevet av Anne Karin Jortveit.
Her ble det brukt elementer fra hverdagslivet som møbler, bygningsmaterialer og treverk satt sammen med naturelementer som ble funnet i naturen.. Noen av disse materialene ble mer eller mindre brukt direkte, andre bearbeidet.
Materialene som ble brukt hadde en markant visuell og sanselig egenverdi, samtidig som de uttrykte temaer og motiver som knyttet som natur og kultur. Dobbeltheten mellom det konkrete og det abstrakte, det gripbare og det ubegripelige lå i bunnen for disse arbeidene.
Link til nettside
2007
Hole Artcenter
Utstillingen var et samarbeid med fotograf Morten Andersen. Felles for begge kunstnerne var at arbeidene tok utgangspunkt i natur. Til denne utstillingen brukte jeg objekter som refererte til møbler og hus i kombinasjon med organiske materialer fra naturen. Ved å kombinere organiske materialer fra naturen og funne objekter relatert til interiør var ønsket å skape overraskende sammenstillinger. Størrelseforskyvninger ble brukt som et sentralt fortellende verktøy. Arbeidene hadde en litterær fortelling som kretset rundt eksistensielle temaer som ensomhet og beskyttelse relatert til identitet og vekst.
2006
“Interiør og landskap”, Akershus Kunstsenter
Arbeidene var en del av separat utstilling ved Akershus Kunstsenter 2006 med tittel «Interiør og landskap». Til denne utstillingen brukte jeg objekter som refererte til møbler og hus i kombinasjon med organiske materialer fra naturen. Ved å kombinere organiske materialer fra naturen og funne objekter relatert til interiør var ønsket å skape overraskende sammenstillinger. Størrelseforskyvninger ble brukt som et sentralt fortellende verktøy. Arbeidene hadde en litterær fortelling som kretset rundt eksistensielle temaer som ensomhet og beskyttelse relatert til identitet og vekst.
2001
Galleri III, Oslo
Utstillingsrommet var et lite intimt hvor jeg viste arbeider satt sammen av elementer som syltetøyglass med voksblomster, voksduk, møbler, fotografier og en brodert dyne. Mange av arbeidene var holdt i rødtoner. Kombinasjonen med det lille intime rommet og fargene ga en nesten fortettet stemning. Flere av arbeidene kretset rundt temaer som identitet og vekst, samtidig som det håndverksmessige var viktig en del av arbeidene som brodering og framstilling av blomster på syltetøyglass laget i voks.
1999
RAM Galleri
Assemblage var tittelen på denne utstillingen. Utstillingen var først vist på Buskerud kunstnersenter i Drammen samme år. Jeg kalte utstillingen Assemblage fordi arbeidene som ble vist var satt sammen av ulike gjenstander og fotografier som jeg hadde funnet i det huset jeg bodde i. Dette huset hadde jeg nettopp overtatt etter min avdøde mormor. Disse gjenstandene og fotografiene ble senere satt sammen i strenge konstruerte rammer. Erindringsbilder fra egen barndom og minner knyttet opp mot det overtatte huset var utgangspunktet for denne utstillingen.